ini blog khairul sahban

Sila buat mcm rumah sendiri...

Sunday, 1 May 2011

Cara internet sampai ke rumah korang


Korang tahu macam mana internet sampai rumah korang?? wireless?? satelit?? salah jawapannya adalah kabel internet gentian optik/submarine cable bawah laut...Korang mesti tak percaya...kalau tak percaya jugak tengoklah buktinya yang kitorang sediakan...
para pekerja sedang bertungkus lumus menarik kabel internet ke dalam laut.. kabel ini dikatakan seberat 10,000 kg
kabel ini ditarik oleh kapal ke dasar laut....

    
            kapal yang digunakan untuk menarik kabel internet ke dasar laut..
                                      
gambar kabel internet dasar laut..

gambar kabel internet bawah laut...

                   

lagi gambar


sampai tumbuh batu karang..
kabel ini kemudiannya di sambungkan di satu pelantar


keadaan dalam pelantar tersebut

peta kabel internet bawah air..

kalau nak lagi jelas klik je kat gambar


Labels:

2 Comments:

Anonymous JustSharez said...

baru ku tahu :)

1 May 2011 at 02:46  
Blogger ini belog khairul sahban bin mohammad yunus said...

tu la...aku pun baru tahu jap ni...hehehe...

1 May 2011 at 03:04  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home