ini blog khairul sahban

Sila buat mcm rumah sendiri...

Monday, 11 April 2011

Misi menawan Jonker Walk terlaksana

Lokasi Menawan Jonker Walk Bermula di Pintu Gerbang




Persiaran Jonker  yang terletak di Jalan Hang Jebat merupakan syurga bagi pengumpul barang-barang antik dan murah di Bandar Melaka. Artifak asli yang berumur sehingga 300 tahun yang lalu boleh dijumpai disamping barang-barang antik yang lain, setiap satu mempunyai sejarah dan misterinya yang tersendiri. Jalan ini yang dahulunya dikenali sebagai Jalan Jonker telah dikenali di seluruh dunia sebagai salah satu tempat yang terbaik untuk mencari dan membeli
barang-barang antik. Apabila  melawati tempat ini anda akan terasa perbezaannya kerana suasana di penuhi dengan bahan-bahan sejarah seperti anda sedang berjalan di lorong zaman dahulu kala. Terutamanya saya suka pada banggunan disekeliling. Semua lorong saya telah tawan.


gambar yang sempat aku tawan:-
(harap maaf gamba xpandai nk amek dan xada kualiti)




Berikut adalah cebisan bala tentera yang telah terselamat dari peperangan dan telah diberi pingat keberanian kerana telah berjaya menawan kesemua pelusuk Jonker Walk

Nama:- 1. Khairulsahban M.Yunus
             2. Mohd Adree
             3. faizul
             4. zana
             5. abg man
             6. azima
             7. petom (tukang amek gambar)



inilah yang dimaksudkan tadi. baru mula nk serang tetibe jer musuh kat depan Jonker Walk memang hebat. Good Job!




Gambar ini dipercayai diambil secara sulit oleh pihak musuh, kemungkinan pakatan sulit, iaitu musuh utama sahban, petomper's bukan nama sebenar




Keadaan Jonker walk bila tengah malam, jam menunjuk kan pukul 12.35pm tapi musuh menyamar sebagai pengunjung sangat ramai. Kami sentia berwaspada
 



Salah satu markas musuh (BAR TIGER) kami tak akan masuk kedalam kerana ermmm....paham-paham sudaa la...




saya simpati dengan haiwan ini kerana haiwan ini telah ditawan sepenuhnya peluang hidup hanya 50/50



Gambar seterusnya sila masuk kat tab "Gambar"

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

mcm best je pg sini...kan

11 April 2011 at 20:43  
Anonymous Anonymous said...

mana ni???

11 April 2011 at 20:43  
Blogger ini belog khairul sahban bin mohammad yunus said...

jonker walk la beb! kan suda ku bilang...

11 April 2011 at 20:59  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Links to this post:

Create a Link

<< Home